Thursday, August 13, 2009

pernah

seseorang kawan bertanya kepada aku

"ilias,kau pernah rasa tak perasaan di mana kau sangat suka kepada
seseorang tu erti kata lain kau ingin bersama dgn dia tapi kau tahu
kau tak kan dapat memiliki dia?"

aku terdiam sejenak."eh! apa punya soalan ni?"kata aku didalam hati.

dan aku pun tak pasti tentang itu.sebab mungkin aku
pernah mengalami dan mungkin juga tidak.

aku balas jawapan kepada kawan aku itu.

"aku faham perasaan kau,kau minat pada perempuan tu,
kau suka dia, kau senang dengan dia,tapi kau harus fikir
kadang-kadang dalam hidup ni tak semuanya yg kau
mahukan kau akan dapat walaupun kau telah
memberikan yang terbaik.takpe mungkin bukan rezeki
kau untuk bersama dengan dia.sabar banyak-banyak.
mesti ada hikmah di atas apa yg berlaku ni"

aku tahu jauh disudut hatinya perasaan sedih menyelubungi diri.
alahai kesian.apa nak buat.takpelah kita masih muda.
banyak lagi yg perlu kita tempuhi.pasal perempuan
ni memang tak kan habis sampai bila pun.
aku taknak salahkan sesiapa dalam hal ni.
masing-masing punya kelemahan dan kekurangan.

kalau benda sebegini berlaku pada aku,
memang aku akan sedih juga.tapi kalau waktu-waktu
aku rasa "down" aku suka dengar lagu coldplay 'fix you' ni.

Coldplay-fix you

When you try your best, but you don't succeed
When you get what you want, but not what you need
When you feel so tired, but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down on your face
When you lose something you can't replace
When you love someone, but it goes to waste
Could it be worse?

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

And high up above or down below
When you're too in love to let it go
If you never try you'll never know
Just what you're worth

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

Tears stream down on your face
When you lose something you cannot replace
Tears stream down on your face
And I...

Tears stream down on your face
I promise you I will learn from my mistakes
Tears stream down your face
And I...

Lights will guide you home
And ignite your bones
And I will try to fix you

oklah jangan sedih-sedih.
selamat

No comments: