Tuesday, September 15, 2009

Lagu raya untuk tahun ini

Asssalamualaikum.mcm biasa aku update blog bila aku
pulang ke rumah.home sweet home.aku sudah bercuti untuk
berhari raya.sampai hari ahad minggu depan.nak dekat dua
minggu juga bercuti raya.biasalah dalam mood raya lah kan
waktu-waktu begini.tahun ni tiada bershopping membeli itu dan ini.
cukuplah pakai apa yang ada.

ibu cakap kat aku

"angah pakai la baju apa yg ada.tak yah beli dah.lagipun angah dah
banyak sangat baju ibu tengok.cantik-cantik lagi"

aku cakap "ok ibu"

Tapi macam biasa bila time-time nak menyambut hari raya begini
lagu-lagu raya sudah berkumandang disana sini.kalau kamu ke pusat
membeli belah pastinya terasa suasana rayanya.dari hiasan sehingga
ke barang-barang kelengkapan raya semuanya jelas menggambarkan
kemeriahan untuk menyambut syawal kali ini.

Tentang lagu raya pada aku ia sangat mempengaruhi mood dan
perasaan seseorang.yelah dalam menyanbut syawal yg akan datang
ini pasti setiap orang punyai perasaan yg berbeza-beza.
ada yg akan menyambut dengan kegembiraan kebahagiaan
namun ada juga yg bersedih.tapi ini lumrah kitaran
kehidupan manusia.cuma aku lebih suka lagu raya yang agak
sedikit mellow melodinya.atau erti kata lain lagu yg boleh
membuat kita insaf sedar akan kekurangan diri dan tidak
melupakan kedua ibu bapa yang membesarkan kita dari
kecil sehinggalah sekarang.

Pertama kali aku mendengar lagu raya koloborasi antara Raihan dan
Hujan-Salam Aidilfitri Ayahanda dan Bonda ni aku
memang impress sgt.sayu hati bila mendengarnya.insaf.
hilang rasa ego lelaki aku ini. sgt bermakna sebab dalam hidup
ni apa pun ibu bapa adalah insan yg sgt mulia. tak terbalas budi
dan pengorbanan mereka terhadap kita anak-anak ni.
aku beri bintang penuh untuk lagu raya ini.sudah berulang kali aku
mendengarnya.tidak jemu.

waktu aku menulis entri ni pun aku sedang mendengar lagu ini.
oklah selamat mendengar




Raihan & Hujan - Salam Aidilfitri Ayahanda Dan Bonda

Terkenang di ketika itu
Ku dimanja dan disayang selalu
Apa saja kemahuan diri
Akan cuba dipenuhi

Walau hidup dalam kesukaran
Kau kan cuba untuk membahagiakan
Demi anak-anak yang tersayang
Kau berdua kan berkorban

Tetapi baru kusedari
Tidak mungkin kan terbalas budi
Pengorbananmu tiada ternilai
Hanya Tuhan kan membalasnya

Salam… Aidilfitri
Ayah bonda yang dicintai
Maafkanlah anakmu ini
Kerna belum cukup berbakti

Pabila menjelang lebaran
Baju baru kan disediakan
Walau mungkin kami tak mengerti
Keperitan saat itu

Namun wajahmu terus bercahaya
Oh sucinya kasih sayang itu
Di bibirmu kan menguntum senyum
Andainya anak-anakmu bahagia

Salam… Aidilfitri
Ayah bonda yang dicintai
Maafkanlah anakmu ini
Kerna belum cukup berbakti

No comments: